Diervriendelijke restaurants zijn écht hip tegenwoordig, en dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat het voor de dieren zelf veel leuker is om ook een hapje mee te kunnen eten als ze op stap zijn met hun baasje. Juist door die populariteit van dergelijke restaurants kan het echter een uitdaging zijn om op te vallen in de enorme hoeveelheid aan café’s en restaurants waar dieren toegelaten zijn.
Om toch je kans op succes te vergroten, is het belangrijk dat je de marketing van je restaurant goed doet. Hieronder vind je enkele handige tips!
3 tips voor een betere marketing van je diervriendelijke restaurant
1. Bouw een website
Wil je écht een grotere doelgroep bereiken met je restaurant? Dan moet je gewoon een eigen website opzetten. Het voordeel van een website is dat het als een soort van online visitekaartje fungeert, waardoor je dankzij het internet veel sneller geïnteresseerden over de vloer krijgt.
Let bij het ontwikkelen van de website vooral op SEO en schakel eventueel een specialist in. Zo weet je zeker dat je site er mooi uitziet én een professionele, maar vooral passende uitstraling geeft. Allemaal zaken die de kans op bezoekers doen stijgen!
2. Geef aanbiedingen en kortingen
Daarbij kan je ook kortingen op gerechten en andere aanbiedingen gebruiken om je diervriendelijke restaurant in de verf te zetten. Maak bijvoorbeeld duidelijk op je uithangbord aan de straatkant dat je tijdelijk kortingen geeft aan bezoekers die een hond hebben, of ga op zoek naar een andere originele aanbiedingen die bezoekers aan kunnen trekken!
3. Deel flyers uit op straat
De kwaliteit en populariteit van je diervriendelijke restaurant zijn van veel zaken afhankelijk, maar als je die sterke punten van je café of restaurant niet bekend maakt, dan ben je er eigenlijk weinig mee. Door flyers en brochures uit te delen op straat leg je meteen persoonlijk contact met mensen, waardoor deze sneller geneigd zijn je restaurant te bezoeken!